Wat Voor Papieren Heb Je Nodig Om Je Auto Te Verkopen  thumbnail

Wat Voor Papieren Heb Je Nodig Om Je Auto Te Verkopen

Published Dec 27, 24
10 min read

Het minimumvermogen van de laadpaal is belangrijk. Het bepaalt hoeveel elektrisch vermogen nog beschikbaar is voor de andere toestellen in huis terwijl de auto oplaadt. beslag op auto toch verkopen. In Vlaanderen zal dit minimumvermogen het minst impact hebben op het capaciteitstarief. De komst van het capaciteitstarief - in Vlaanderen al ingevoerd en in de toekomst ook in de andere gewesten - zou de grootste freaks van oplaadsnelheden tot nadenken moeten stemmen en hun honger naar vermogen moeten doen afnemen

In 9 uur levert een laadpaal van 3,5 kW iets meer dan 170 km autonomie op. Een laadpaal van 7,4 kW levert meer dan 300 km autonomie op. beslag op auto toch verkopen. Als je sneller wilt opladen, kun je kiezen voor een 11 kW- of zelfs een 22 kW-station. Maar dit vereist vaak wel wat werk, want je hebt een driefasige installatie nodig en je moet je meter laten versterken

Niet alle elektrische voertuigen zullen worden opgeladen op een vermogen van 11 kW en nog minder op een vermogen van 22 kW bij thuislaadpalen die over dat maximumvermogen beschikken. De lading wordt namelijk soms beperkt tot 7,2 kW of zelfs 3,7 kW bij een driefasige laadpaal van 11 kW omdat de lading slechts op één fase kan gebeuren met het aangesloten voertuig.

Als je een laadpaal laat installeren voor een specifiek voertuig, informeer je dan goed over de mogelijkheden en beperkingen van dat voertuig (beslag op auto toch verkopen). Laat niet nodeloos een laadpaal installeren waarvan je het vermogen toch niet zult benutten. Sommige modellen van Renault en Smart kun je niet opladen aan een stopcontact zonder nuldraad (gewoon thuis of aan een laadpaal)

Auto Verkopen Aan Schroothandelaar

De factuur zal vooral afhangen van het gebruik dat je wilt maken van je voertuig en van wat je bereid bent te betalen voor eventueel bijkomend vermogen om extra comfort te hebben. De laadpalen zelf kosten tussen € 500 en € 2750. beslag op auto toch verkopen. Je kunt wel laadpalen met een hoger vermogen tegen een lagere prijs vinden en omgekeerd, afhankelijk van de aanwezige of afwezige extra functies

Uit een recent onderzoek blijkt dat de installatiekosten sterk variëren, van € 200 tot € 1400, afhankelijk van de situatie. Ongeacht het vermogen moet de laadpaal door een erkende instelling worden gekeurd. Zo’n controle kost tussen € 100 en € 150. Maar bij de installatie van een laadpaal komen mogelijk nog andere kosten kijken.

Dit houdt een aanpassing van de verdeelkast van de bestaande circuits in, waarbij je de kabel tussen de meter en de verdeelkast (mogelijk) moet vervangen, nieuwe sokkels en aardlekschakelaars moet aanbrengen enz. Hoogstwaarschijnlijk moet je het aansluitvermogen verzwaren. beslag op auto toch verkopen. De kosten ervan variëren sterk naargelang de situatie en de netbeheerder. Vraag altijd vooraf een offerte

Dit is vooral het geval in Brussel en omgeving. Dit hindert de consument niet, behalve wanneer hij een toestel op een driefasige 3 x 400 V wil installeren zoals een krachtige laadpaal (11 of 22 kW). In dat geval moet je wel een autotransformator laten installeren in een goed verluchte ruimte.

Auto Verkopen Brugge

In 2024 komt dat per jaar neer op € 38 tot € 57 per kW. Dit capaciteitstarief houdt rekening met de pieken van het werkelijk benutte vermogen (beslag op auto toch verkopen) (meting per kwartier), meer bepaald met het gemiddelde van de laatste 12 maanden. De maandpiek komt neer op het kwartier met het hoogste gemiddelde vermogen dat je in een bepaalde maand hebt gebruikt

Dat capaciteitstarief kan een harde dobber zijn voor eigenaars van een laadpaal thuis die aan een maximaal vermogen worden gebruikt. Als die uren aan een stuk op hoog vermogen werkt, en dat het hele jaar door, zullen noch de afvlakking door een meting per kwartier, noch het twaalfmaandelijkse gemiddelde de pil verzachten.

Als je regelmatig je auto snel (op vol vermogen) wilt opladen, zal je met het capaciteitstarief dus veel meer betalen - beslag op auto toch verkopen. Je doet er wel goed aan om de auto op een intelligente manier te laden door het laadvermogen aan te passen in functie van het vermogen van andere toestellen, en om het laden in de tijd te spreiden



Het is echter niet de energie op zich die minder duur is. De vloeibare brandstof kost ongeveer 18 cent per kWh terwijl elektriciteit minstens dubbel zoveel kost. In feite bespaar je maar op je factuur dankzij het hogere rendement van de elektrische motor (beslag op auto toch verkopen). Je moet vooral ook een goeie leverancier vinden, hoge pieken in je verbruik vermijden (in Vlaanderen) en waar mogelijk profiteren van het dubbel tarief

Als je oplaadt tegen het tarief buiten de piekuren, ‘s nachts of tijdens het weekend en met de goedkoopste energieleverancier, kun je ongeveer € 1,5 per 100 km besparen. Met een digitale teller is het variabele deel van de elektriciteitsprijs lager in Vlaanderen, maar anderzijds moet je betalen volgens de vermogenspiek.

Auto Opkoper Eindhoven

Als je altijd op minder dan 7,4 kW oplaadt, blijft de prijs rond € 4 à € 8 per 100 km. Hij zal zelfs ongeveer € 1 lager uitvallen als je genoegen neemt met 3,7 kW (beslag op auto toch verkopen). Als je een werkelijk vermogen van 11 kW gebruikt, zal de prijs ongeveer € 1 hoger uitvallen

Dan betaal je ongeveer dezelfde prijs of meer als bij een voertuig met een verbrandingsmotor. (beslag op auto toch verkopen)

Langzamerhand heeft iedereen wel door dat we iets aan ons olieverbruik moeten doen om de klimaatverandering binnen de perken te houden. De auto-industrie reageert daarop met zuiniger motoren en met duurzamere brandstoffen. Zoetjesaan worden nu ook de eerste elektrische auto’s in het vooruitzicht gesteld, maar van grote aantallen zal de eerste jaren nog geen sprake zijn.

Waarom wordt deze oplossing zo traag naar de markt gebracht? Een korte analyse en een aanrader voor mensen die in de automotive hun geld willen (blijven) verdienen - beslag op auto toch verkopen. Vanouds weet iedereen wat de nadelen zijn van de elektrische auto: slechte prestaties (het golfcar imago) Het golfcar imago accu’s nemen te veel ruimte en zijn te zwaar actieradius is te klein opladen duurt te lang accu’s zijn te duur en gaan niet lang genoeg mee het ontbreken van infrastructuur De hierboven genoemde nadelen waren de redenen waarom honderd jaar geleden al de ICE het won van elektrisch rijden

Auto Verkopen Voor Export

Het hoge koppel en de bijna vlakke grafiek daarvan geeft vanaf de start het volle vermogen op de wielen. De sportwagen Tesla is daar een duidelijk voorbeeld van. De elektrische Tesla roadster De ruimte en het gewicht van de accu’s komt redelijk overeen met de ruimte en het gewicht van de ICE plus brandstoftank.

De meeste automobilisten kunnen daar de volgende dag aardig mee vooruit en op die manier hoef je dus nog maar zelden naar een ‘tankstation’. Twee tot vier uur opladen is ’s nachts geen probleem, maar onderweg wil je dat natuurlijk sneller. De nieuwste generatie accu’s en met name het nieuwste batterymanagement maken een oplaadtijd in tien tot vijftien minuten mogelijk.

Dat is technisch geen probleem, maar de beschikbaarheid van zo veel vermogen vereist al gauw een apart transformatorhuis met bijbehorende voeding en die infrastructuur is niet zo maar overal voorhanden. beslag op auto toch verkopen. Accu’s zijn nog steeds duur. Omgetwijfeld worden ze bij massaproductie veel goedkoper, maar voor de eerste generatie elektrische auto’s blijven ze erg duur



Afhankelijk van de brandstofprijzen heeft een gemiddelde autorijder daarmee de accukosten er binnen drie tot zes jaar uit. Voor de veelrijders onder ons zal dat nog sneller gaan. Als de accukosten middels financiering kunnen worden gespreid blijft er nog steeds een aantrekkelijk brandstofkostenvoordeel over voor een auto die: nauwelijks onderhoud nodig heeft motorisch nauwelijks slijt en dus een veel hogere tweedehands waarde heeft.

De infrastructuur ontbreekt, althans wat betreft de snelle oplaadpunten. Voor thuis opladen is die infrastructuur in principe aanwezig. Wat overblijft is het ontbreken van de oplaadpunten voor de ritten langer dan 200 kilometer. Een kleine generatorset (genset) kan daarvoor een oplossing bieden. Zo lang er nog geen netwerk is van beschikbare snellaadpunten is het meenemen van een, overigens vrij kleine, genset voor langere ritten een prima optie.

Lease Auto Verkopen Mag Dat

Ten eerste is er geen actieradiusprobleem meer, terwijl men toch het allergrootste deel van de kilometers elektrisch rijdt. (Lange ritten zijn voor de meeste auto’s een uitzondering (beslag op auto toch verkopen).) Ten tweede kan men met een genset besparen op de accukosten, omdat een kleinere elektrische actieradius voldoende is voor de meeste dagelijkse ritten

minder luidruchtig (alhoewel sommigen het vertrouwde ‘broem-broem’ wel zullen missen) eenvoudiger te besturen: de automaat krijg je er gratis bij. En als al deze voordelen nog niet de doorslag zouden geven dan is er nog één die door heel veel mensen belangrijk wordt gevonden, nl. dat een elektrische auto veel minder milieubelastend is dan een ICE-auto.

Bovendien is de hoeveelheid fijnstof van de elektromotor nagenoeg nul en van de remblokken te verwaarlozen (beslag op auto toch verkopen). Blijft de vraag waarom er niet al overal elektrische auto’s rondrijden? En waarom roept niet iedereen dat de elektrische auto de beste oplossing is? Detroit Electric Car (1920) Om met de eerste vraag te beginnen zijn er een aantal redenen aan te wijzen: De oude nadelen zijn zo tussen de oren gaan zitten dat iedereen ongeveer meent te weten dat ‘het nog wel erg lang zal duren voordat’

De ICE is een oude vriend waarmee we zo’n sterke relatie hebben opgebouwd dat we die niet graag in de steek laten. De ICE werd als maar zuiniger, sterker, onderhoudsvrijer, betrouwbaarder, toegeeflijker en schoner. Zo’n vriend laat je niet zomaar in de steek (beslag op auto toch verkopen). Het is zeer begrijpelijk dat men verwacht dat de ICE wel door zal gaan op deze weg, terwijl men daarbij over het hoofd ziet dat de bereikte graad van verfijning tot steeds kleinere stapjes leidt

Vijftien jaar geleden konden we ons niet voorstellen dat de mobiele telefoon de vaste telefoon zou gaan verdringen, of dat fotorolletjes nauwelijks nog verkocht zouden worden. Zo ‘hoort’ de ICE bij een auto. Een auto zonder ICE is als een borrel zonder alcohol. Voor wie dat denkt raad ik aan om eens een ritje te maken in de all electric Lotus Elise.

Auto Verkopen Aan Particulier Btw

Het leidt vrees ik wel snel tot een andere verslaving. Het gebrek aan oplaadpunten kan bij autofabrikanten zeker een rol spelen in de beeldvorming van de marktruimte voor elektrische voertuigen - beslag op auto toch verkopen. Toch kan dat nooit afdoende verklaring zijn. Er zijn veel auto’s die nooit meer dan 100 kilometer per dag rijden



Een boodschappenwagen met beperkte actieradius is misschien goed voorstelbaar, maar de meeste mensen willen zich op dat punt niet beperken. Een beter voorbeeld is te vinden in al die kleine bestelauto’s die meestal uitsluitend locaal worden ingezet. Postbezorging, aan-huis-service, onderhoudsauto’s van diverse organisaties hebben alle gemeen dat zij iedere nacht op dezelfde plek staan en per dag maar weinig kilometers rijden.

Het blijft dus merkwaardig dat deze markt niet nu al wordt bediend (beslag op auto toch verkopen). De gevestigde auto-industrie wil er eigenlijk niet aan. De roep om schonere auto’s wordt voorlopig nog met studiemodellen en beloften gepareerd, maar men heeft in feite goede redenen om de boot af te houden: Als een autofabrikant met een all-electric op de markt komt (en dus niet zo’n halve oplossing als de Toyota Prius), dan kan men zich afvragen wat de eigen klantenkring daar van vindt

Is het een groot succes, dan is er de kans dat de verkoop van de lopende modellen wordt gefrustreerd. En dat laatste betekent een forse kapitaalvernietiging. Aan elektrische auto’s valt gewoon minder te verdienen. Vooral fabrikanten die hun eigen ICE’s bouwen voelen dat argument zeer sterk. Elektro is een andere tak van sport.

Welke risico’s zitten er aan elektrisch rijden? Bij een plotselinge grote vraag is de bouw van honderdduizenden auto’s een uitdaging, maar voor je daar aan begint wil je eerst zeker weten dat er geen claims uit voortkomen (beslag op auto toch verkopen). En dat terwijl zowel de fabrikant, als de consument geen ervaring heeft met elektrisch rijden

Navigation

Home

Latest Posts

Autoscout24 Auto Verkopen

Published Dec 23, 24
6 min read

The Crew 2 Auto Verkopen

Published Dec 22, 24
9 min read