Auto Verkopen In Frankrijk  thumbnail

Auto Verkopen In Frankrijk

Published Oct 08, 23
7 min read

29-08-2023 Wie met een beperkt budget een elektrische auto wil rijden heeft steeds meer om te kiezen. Qua verbruik en onderhoud is het natuurlijk al veel goedkoper dan een benzine- of dieselauto en dan zijn er nog verschillende fiscale voordelen en subsidies. Maar ook qua aanschafprijs is de drempel naar elektrisch rijden lager dan ooit.

We trappen meteen af met de goedkoopste elektrische auto: de Dacia Spring Electric. Het is de eerste elektrische auto van het merk en tevens de eerste met een vanafprijs rond de 20. 000 euro. Maar dat is niet het enige opvallende. De elektrische Dacia heeft vier zitplaatsen, 290 liter bagageruimte en een actieradius van 230 kilometer.

De kleine Franse instapper brengt het gevoel van de Twingo perfect samen met een elektrische aandrijving, die in totaal 82 pk levert. Met zijn compacte formaat, kleine draaicirkel en regeneratieve remstand is de Twingo Electric (ook wel Twingo ZE genoemd) een ideale EV voor wie vaak in de stad moet zijn.

De e-208 Active staat al op de prijslijst voor 34. 420 euro! Standaard met LED dagrijverlichting, 16 inch velgen, climate control, lederen stuurwiel en een 7 inch touchscreen valt er nog maar weinig te wensen. Vooruit, we zetten een 7e auto in onze lijst! Want deze is écht iets voor Nederlandse leaserijders.

Bij Activ, Lease profiteert u daarnaast van een aantrekkelijk scherpe leaseprijs. Zelfs bij de aanschaf of private lease van een elektrische auto kunt u dit jaar rekenen op extra voordeel. Meer weten? Vraag gerust een offerte aan, onze leaseadviseurs gaan dan meteen voor u aan de slag. Of bekijk hier ons volledige aanbod elektrische modellen.

De elektrische auto is duurder in aanschaf dan een vergelijkbare brandstofauto, maar heeft lagere gebruikskosten. Niet alleen is elektriciteit goedkoper dan benzine of diesel, ook betaal je voor een elektrische auto de komende jaren geen wegenbelasting. In de volksmond hebben we het vaak over wegenbelasting of houderschapsbelasting, maar de officiële term is motorrijtuigenbelasting (MRB).

De hoogte van de MRB hangt af van het soort brandstof, het gewicht van het voertuig en de provincie waarin je woont. De zogenaamde provinciale opcenten verschillen namelijk per provincie. Behalve oldtimers van veertig jaar of ouder zijn ook volledig elektrische auto’s en andere voertuigen zonder directe CO2-uitstoot (zoals elektrische motoren, bussen en vrachtwagens) vrijgesteld van MRB.

Was aanvankelijk aangekondigd dat de regeling tot en met 2020 zou gelden, inmiddels is besloten dat de vrijstelling van MRB tot en met 2024 geldt. Dit geldt overigens ook voor aanschafbelasting van een elektrische auto (BPM). 2025 is een overgangsjaar en geldt een korting van 75 procent op de wegenbelasting.

Voor plug-in hybrides met een uitstoot van maximaal 50 gram CO2 per kilometer is er tot en met 2024 een korting van 50 procent op de wegenbelasting. In 2025 bedraagt die korting nog 25 procent en in 2026 is het, net als bij volledig elektrische auto’s gedaan met de fiscale voordelen en betaal je het volledige tarief..

Waar ze in de vliegtuigenwereld discussiëren of ze ‘personen van omvang’ een gratis tweede stoel geven of dat deze mensen ook gewoon moeten betalen, zijn ze er in de autowereld wel uit. In Nederland in ieder geval. Eigenaren van zware elektrische auto’s moeten gewoon gaan betalen. Op dit moment zijn EV’s vrijgesteld van wegenbelasting, maar dat is over minder dan twee jaar voorbij.

In het eerste jaar krijgen ze nog 75 procent korting, maar in 2026 moeten ze de volle mep betalen. Vier jaar lang, want in 2030 gaan we weer met z’n alle rekeningrijden. In deze vier jaar moet je – heel grof gerekend – als EV-rijder rekening houden met in totaal zo’n De Tesla Model 3 wordt in een rekenvoorbeeld van de overheid vergeleken met een Mazda 6 met een benzinemotor.

200 euro. Dat is een . In andere provincies zullen de prijzen net wat anders zijn, maar de verhoudingen zullen hetzelfde blijven. Het grootste verschil zit hem in het segment van de Golf. Een Volkswagen ID.3 zou 488 euro per jaar duurder zijn in de wegenbelasting dan een Golf op benzine.

112 en 624 euro. Het verschil in gewicht is zo’n 550 euro voor de twee auto’s. Bij een dieselauto zal het wat kleiner zijn. De Kia Niro EV wordt door de overheid vergeleken met de Citroën Grand C4 Spacetourer. Klinkt als een nogal willekeurige keuze voor een vergelijking, aangezien er ook een Niro op benzine is, maar oké.

Het verschil tussen een Zoe en een Clio is net zo groot, en ook de Kona op benzine en Kona Electric schelen 392 euro per jaar. De elektrische auto is dus duurder in de wegenbelasting. Dat is niet zo erg als je als consument veel bespaart op bijvoorbeeld brandstofkosten. Maar dat lijkt ook niet helemaal het geval.

000 kilometer per jaar. Zo is een elektrische Kona elke maand 180 euro duurder om te hebben en te rijden. Bij de Clio en de Zoe scheelt het ook zoiets. De kosten van de grotere auto’s kruipen dichter naar elkaar; daar scheelt het vaak minder dan 100 euro. Bij de Golf en de ID.3 is het zelfs tientjeswerk.

Lijkt niet helemaal de bedoeling, toch? .

Dit is een webanalyseservice. Google Ierland Limited Google Building Gordon House, 4 Barrow St, Dublin, D04 E5W5, Ierland Deze lijst geeft de doeleinden van de gegevensverzameling en -verwerking weer. Een toestemming is alleen geldig voor de genoemde doeleinden. De verzamelde gegevens kunnen niet voor andere doeleinden worden gebruikt of opgeslagen dan de hieronder genoemde doeleinden.

De Bewaartermijn is afhankelijk van het type opgeslagen gegevens. Elke klant kan kiezen hoe lang Google Analytics gegevens bewaart voordat deze automatisch worden verwijderd. Alfabet Inc. Google LLC Google Ierland Limited Hieronder vind je het e-mailadres van de functionaris voor gegevensbescherming van het verwerkingsbedrijf. Deze dienst kan de verzamelde gegevens doorsturen naar een ander land.

Als de gegevens worden overgedragen naar de VS, bestaat het risico dat uw gegevens door Amerikaanse autoriteiten kunnen worden verwerkt voor controle- en toezichtmaatregelen, mogelijk zonder rechtsmiddelen. Hieronder vind je een lijst met landen waarnaar de gegevens worden overgedragen. Dit kan verschillende redenen hebben, zoals opslag of verwerking.

Elektrisch rijden wordt steeds populairder in Nederland en dat is ook terug te zien in de verkoopcijfers. De verkoop van elektrische auto’s is flink aan het stijgen en ook de belangstelling vanuit organisaties en bedrijven blijft niet ongezien. Zo zijn er steeds meer bedrijven die de elektrische auto vergelijken met de reguliere brandstofauto, zo ook op het gebied van kosten.

Wij vertellen u waar deze verwachtingen vandaan komen en zetten alle kosten voor u op een rij. Als eigenaar van een auto komt u in aanmerking met allerlei verschillende soorten kosten. Dit proces begint bij de aanschaf van een auto bij de autodealer, maar ook daarna blijft u kosten maken.

Heel kort zijn de kosten op te delen in drie categorieën:Aanschafkosten, Maandelijkse kosten, Inruilwaarde Het aanschaffen van een auto is vaak een proces waar wat tijd overheen gaat. Dat is ook logisch, want de prijs van een nieuwe auto is een grote uitgave. Momenteel is de aanschaf van een brandstofauto, zowel benzine als diesel, goedkoper dan de aanschaf van een elektrische auto.

Volgens analisten is dit vanaf 2027 aan de orde. Maar let op, dit zijn alleen de kosten voor aanschaf! Naast de aanschafkosten die nieuwe autogebruikers moeten betalen, zijn er nog allerlei andere kosten. Er zijn namelijk verschillende maandelijkse kosten verbonden aan het hebben van een auto, ook als u hier weinig gebruik van maakt.

Daarnaast komen er nog eventuele parkeerkosten bij, zoals de kosten voor een parkeervergunning. Wij hebben het verschil tussen brandstofauto’s en elektrische auto’s voor u op een rij gezet:Wanneer u een volledig elektrische auto bezit, hoeft u tot 2025 geen (BPM) en geen (MRB) ofwel wegenbelasting te betalen. Voor een benzine of dieselauto geldt deze vrijstelling niet.

Wel is deze premie afhankelijk van de aanschafprijs van het voertuig en het gewicht hiervan. Aangezien elektrische auto’s vaak duurder en ook zwaarder zijn, is de premie van de autoverzekering vaak automatisch hoger dan deze voor brandstofauto’s. De motor van een brandstofauto beschikt over veel meer onderdelen dan een elektromotor.

Navigation

Home

Latest Posts

Auto Opkoper Hasselt

Published Oct 08, 24
7 min read

Auto Opkoper Boxtel

Published Oct 08, 24
7 min read

Opkoper Auto Oost Vlaanderen

Published Jan 31, 24
7 min read